Forum Simson Poland Strona Główna Simson Poland
www.facebook.com/SimsonPoland
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Simson SR50 tuning

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Simson Poland Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Solberg
Nowy



Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Nie 23:44, 31 Mar 2013    Temat postu: Simson SR50 tuning

Witam. Koledzy chciałbym zasięgnąć waszej rady w związku z moim Simsonem SR50. Obecnie wszystkie częsci oprócz tłoka posiadam oryginalne DDR ale na przyszły sezon planuję drobne zmiany. Mianowicie, chciałbym wrzucić cylek 70 ccm, gaźnik AMAL 21 i jakiegoś fajnego spawaka. Czy dużo uzyskam poprzez takie połączenie? Jakie będzie szacowane spalanie i V-max? Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szymonsr50
Nowy



Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Kłobuck

PostWysłany: Pon 1:13, 01 Kwi 2013    Temat postu:

Jaki dokladniej cylinderek masz zamiar zalozyc,?ile kanalow jakie wysokosci. Spawak na ile strojony?. Z informacji ktore podales ciezko cokolwiek wywnioskowac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arek25087
Nowy



Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/4
Skąd: Andrychów

PostWysłany: Pon 1:23, 01 Kwi 2013    Temat postu:

Dokładnie za mało informacji.
Do takiego gaźnika oraz wydechu dobrym rozwiązaniem było by zastosowanie cylindra np 70/4/3.
Ale spalanie na takim zestawie będzie bardzo duże.
Jeżeli zależy ci na ekonomicznej jeździe warto jednak założyć 70/2 lub 80/2 oraz zwykły wydech.
Spalanie oryginalnego simsona s70 to jest ok 2,5 do 3 litrów.

Nie zapomnij również o wale, gdyż przy zmianie pojemności z 50 na 70 wymagana jest jego wymiana. Warto również zmienić kosz sprzęgłowy i łożyska Razz

Pzdr i szerokości Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arek25087 dnia Pon 1:25, 01 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moto10
Nowy



Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4

PostWysłany: Pon 9:26, 01 Kwi 2013    Temat postu:

za mało info dałeś jaki cyl konkretnie i jaki chcesz osprzęt do tego:D szczerze to nie myślałeś o jakimś 60/4/3?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil
Nowy



Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Strzyżów

PostWysłany: Pon 9:42, 01 Kwi 2013    Temat postu:

Spalanie na takim zestawie wyniesie ok. 4l/100km. Ale ja ci polecam 60/4/3 bo:
1) Nie potrzeba zmieniać wału bo wał s70 jest wyważony pod cięższego tłoka więc można robić 60ccm ale ja radzę trochę odchudzić tłoka
2) Moc i V-max będzie podobna do 70/2
3) Bedzie nieznacznie mniej palił
i to chyba tyle Very Happy Jeżeli napisałe coś źle proszę mnie poprawić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Solberg
Nowy



Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pon 16:55, 01 Kwi 2013    Temat postu:

No jeśli Kamil ma rację to pokusiłbym się o ten 60/4/3 jednak. Z jakiej firmy polecacie? Na temat MZA dużo dobrego słyszałem. A co do tego spawaka to na ile musiałby być strojony, żeby rezo fajnie łapało?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wiśnia
Nowy



Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Dobre Miasto

PostWysłany: Pon 16:58, 01 Kwi 2013    Temat postu:

Bierz też namiar na to, że jak 70 to przydałoby się wymienić na wał s70 i kosz sprzęgłowy s70, jak piszesz, że większość seryjnych ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Solberg
Nowy



Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pon 17:03, 01 Kwi 2013    Temat postu:

Coraz bardzie zastanawiam się jednak nad ta 60 bo wtedy wał może zostać a oryginał jeszcze dużo wytrzyma biorąc pod uwagę, że silniki Simsonowskie wytrzymywały ok. 30 tys km.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arek25087
Nowy



Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/4
Skąd: Andrychów

PostWysłany: Pon 17:11, 01 Kwi 2013    Temat postu:

Przede wszystkim sprawdź czy masz luzy na wale/łożyskach.
Jeżeli masz to raczej nie bawił bym się na tym wale.
Chodź można zaoszczędzić regenerując wał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Solberg
Nowy



Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pon 17:14, 01 Kwi 2013    Temat postu:

cały wał jest w idealnej kondycji także raczej zostaje przy 60ccm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arek25087
Nowy



Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/4
Skąd: Andrychów

PostWysłany: Pon 17:36, 01 Kwi 2013    Temat postu:

Do tego gaźniczek 19, wydech i bedzie gites.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adrian0000
Nowy



Dołączył: 01 Kwi 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Chociw

PostWysłany: Pon 22:38, 01 Kwi 2013    Temat postu:

60/4 i spawak zdziała cuda ;D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
puzio123
Nowy



Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Kopcie/Kolbuszowa

PostWysłany: Śro 20:39, 03 Kwi 2013    Temat postu:

Kolego bierz 60/4/3 bo nie musisz nic wymieniać ( no jeżeli masz luz na wale to musisz rozebrać silnik) może zostać orginał. A jakbyś chciał na 70 to musisz wał, łozyska, kosz sprzęgłowy, i sprzęgło.....a żeby był lepszy w jezdzie to lepszy zapłon DC lub VAPE

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Simson Poland Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin