Forum Simson Poland Strona Główna Simson Poland
www.facebook.com/SimsonPoland
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Simson 60/4/3 Jaki tłok i gaźnik
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Simson Poland Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YaroJP
Nowy



Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Ziempniów

PostWysłany: Nie 18:11, 31 Mar 2013    Temat postu: Simson 60/4/3 Jaki tłok i gaźnik

Siemka widze że nie ma zadnego tematu w tym dziale to pomyślałem że dodam ponieważ nie wiem co lepsze do mojej maszyny jest tam cyl 60/4/3 by JACk i musze wymienić tłoka i zastanawiam się czy kupić 1-dno pierścieniowego czy dwu i nie wiem jeszcze jaki gaźor :D amal 19 czy 21 ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil
Nowy



Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Strzyżów

PostWysłany: Nie 18:14, 31 Mar 2013    Temat postu:

tłoka daj 1p będzie się wyżej wkręcał, ale tylko jakieś 100rpm. jaki gazior to zależy jaki masz dolot w cylku?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arek25087
Nowy



Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/4
Skąd: Andrychów

PostWysłany: Nie 18:50, 31 Mar 2013    Temat postu:

Gaźnik będzie odpowiedni 19.
Tłok polecam toczony, ale z racji tego że to forum istnieje bardzo niedługo mogę polecić tylko użytkownika james z konkurencyjnego forum. Koszt przeróbki ok 20 pln. Polecam Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arek25087 dnia Nie 18:50, 31 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil
Nowy



Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Strzyżów

PostWysłany: Nie 21:29, 31 Mar 2013    Temat postu:

ja tez polecam jamesa, on ma dostęp hurtowy do stazetu wiec proponuje od razu kupic od niego tlok i powiedziec mu zeby ci go stoczył ;P
ja proponuje amala 21 z dyszą 80-85


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wolwo
Moderator
Moderator



Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4

PostWysłany: Nie 21:48, 31 Mar 2013    Temat postu:

Podstawą jest dobra regulacja czyli skład mieszanki a przede wszystkim zapłon, dobry olej i dobra dotarcie nawet tłok 2p da rade i nie trzeba go toczyć. Bo do zatarcia dochodzi przez zbyt dużą temperaturę. Zaleca się w takim secie po 2k km wymienić tłok jeśli był 2p ponieważ występuje zjawisko ring flutter (ograniczanie obrotów przez wyklepane rowki pierścieniowe)

Do takiego cylindra odrazu pakuj wydech spawany bo bez tego to nie jedzie, Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Solberg
Nowy



Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pon 0:15, 01 Kwi 2013    Temat postu:

Kolego apropo tego tłoka to zależy na co zwracasz uwagę. Jeśli chodzi ci o żywotność to dwa pierścienie, taki wytrzymuje też fajnie spadki kompresji. Jeśli chodzi o gaźnik to im większy gardziel tym więcej lepszej mieszanki co będzie podawało, wzrośnie nieznacznie spalanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arek25087
Nowy



Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/4
Skąd: Andrychów

PostWysłany: Pon 0:52, 01 Kwi 2013    Temat postu:

Tak jak przedmówca, dobre oleje i regulacja to podstawa.
Aczkolwiek przeróbka tłoka nie jest droga, i myślę że naprawdę warto zainwestować te 20 pln i mieć spokój.
Zważywszy na to że masz 60/4/3 pewnie niejednokrotnie tłok będzie miał okazję spuchnąć, gdyż tłoki mza nie mają stożkowości. Leprze jakościowo tłoki przy denku mają mniejszą średnicę co zapobiega zacieraniu się tłoka. Oczywiście jest też możliwość zastosowania tłoka innego producenta (np meteor) lecz wiąże się to z przeróbkami cylindra więc trzeba pomieść tego koszty.
Co do jakości nowych tłoków mam bardzo negatywne zdanie ze względu na przygody jakie z nimi miałem, ale tu już inna historia...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arek25087 dnia Pon 0:57, 01 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pits323
Nowy



Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Szewnia Górna / lubelskie

PostWysłany: Pon 0:57, 01 Kwi 2013    Temat postu:

Ja ci powiem tak - tłok / zależy od ciebie jak chcesz żeby był silniejszy 2 pierścienie
,a jeżeli żeby ci lepiej łapał prędkość to 1 pierścień gazior bym powiedział że 21 czyli ogólnie to tak jak Solberg powiedział.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arek25087
Nowy



Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/4
Skąd: Andrychów

PostWysłany: Pon 1:03, 01 Kwi 2013    Temat postu:

Niekoniecznie zastosowanie większego gaźnika wiąże się z dostawaniem się do cylindra większej ilości mieszanki paliwowo-powietrznej.
Porównaj jakie wielkości gaźnika się stosuje w motorowerach "konkurencyjnych" marek. Osobiście jeździłem simsonem z wydechem strojonym na 9,5k obr na gaźniku 21mm, i w/w cylindrze, lecz według mnie gaźnik był za duży. ALE OCZYWIŚCIE TO JEST MOJE ZDANIE, wybór należy do ciebie Razz
Szerokości Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arek25087
Nowy



Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/4
Skąd: Andrychów

PostWysłany: Pon 1:12, 01 Kwi 2013    Temat postu:

Bardzo przepraszam za ppp.
Przykładowo yamaha dt 80 lc2 przy pojemności 80cc ma gaźnik 20mm, dt 80mx 16mm, honda mtx 80 18mm a wsk 125 chyba 20mm. Z tym że to są pojemności 80 oraz 125 a nie 60. Więc zastanów się poważnie czy warto się pakować w 21 mm przy 60cc.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arek25087 dnia Pon 1:14, 01 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szymonsr50
Nowy



Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Kłobuck

PostWysłany: Pon 1:22, 01 Kwi 2013    Temat postu:

Powiem tak ja osobiscie jezdze u siebie na tloku MZA toczonym przez siebie i musze pochwalic to rozwiazanie. Tlok ma przeokropnie ciezko a jednak nie lapie go, przed przerobka przejechanie 500m v-maxem na 4b bez zatarcia graniczylo z cudem a teraz ?! 3km v-maxem na 5b i nawet nie bylo mowy o jakim kolwiek zatarciu. Wracajac do gaznika, wg mnie spokojnie 19 wystarczy i raczej srednio polecam amala lubi przeciekac :/ lepiej od razu zalozy dellorto.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szymonsr50 dnia Pon 1:24, 01 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arek25087
Nowy



Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/4
Skąd: Andrychów

PostWysłany: Pon 1:32, 01 Kwi 2013    Temat postu:

Szymonsr50 ma rację.
Co do cieknącego gaźnika to nie problem, mój jak na razie nie cieknie(amal 1Cool ale dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie dwóch uszczelek. Jest równierz wiele innych sposobów na uporanie się z tym gaźnikiem. Oczywiście gaźniki np dellorto są dużo leprze jakościowo, ale wymagają dorobienia odpowiedniego króćca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil
Nowy



Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Strzyżów

PostWysłany: Pon 9:00, 01 Kwi 2013    Temat postu:

Ale jaki gaźnik to też zależy od wielkości okien itp. No bo nie ma sensu wkładać dellorto 28 do 50/2 Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arek25087
Nowy



Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/4
Skąd: Andrychów

PostWysłany: Pon 14:32, 01 Kwi 2013    Temat postu:

Kamil między innymi, ale czy twoja wypowiedź wniosła coś do tematu ? ? ?
Nie można się tym za bardzo sugerować przy wyborze gaźnika.
21mm to przesada.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
puzio123
Nowy



Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Kopcie/Kolbuszowa

PostWysłany: Pon 14:36, 01 Kwi 2013    Temat postu:

Ja mam cylinder 60/4/3 na 9500rpm. Gardziel na 21 mm i wydech 32mm. Założyłem Amal 21T i chodzi wyśmienicie...xD

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Simson Poland Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin